Prodaja je pogoj za uspeh podjetij, umetnost prodaje pa je to, da se znajo podjetja uspešno prilagajati spremembam in dinamiki trgu. Prodajna funkcija je tako ena izmed najpomembnejših poslovnih funkcij v podjetju, vsekakor pa ni edina in samostojna, saj so vse podjetniške funkcije med seboj močno povezane.
[seminar id=”75350″ txt=”Poznate vse funkcije, ki bi jih moral poznati vsak podjetnik?”]
Preden se podjetje poda na trg, je zaželeno, da dobro pozna svoje zmožnosti in sposobnosti. Znati mora predvideti obseg prodaje, oceniti mora vrednost in količino možne prodaje v določenem obdobju ter analizirati samo realizacijo.
Prijava na brezplačno izobraževanje
Prodaja pa se mora orientirati po trgu, kajti cilj prodaje ni le prodati svojo ponudbo, temveč v celoti zadovoljiti potrebe in želje ter zahteve strank, kupcev oziroma povpraševalcev ter doseči maksimalni poslovni učinek. Na tak način se poskrbi tudi za vzpostavitev dolgoročnih poslovnih odnosov, saj podjetje ni le tukaj in zdaj, vendar si mora vedno graditi nek ugled in zanj skrbeti ter ga nadgrajevati.
Uspešnost podjetja namreč potrjujejo samo zadovoljni kupci oziroma potrošniki, ki pa zahtevajo dobro razmerje med ceno in kvaliteto.
Umetnost prodaje in iskanje dobrega kadra
Za uspešno prodajo podjetje potrebuje usposobljen prodajni kader, ki je neustrašen, ve, kaj prodaja, ter tudi, če včasih ne ve čisto, tega nikakor ne pokaže. Zdi se, da je danes težko kaj prodati, pa vendar je umetnost prodaje in sposobnost prodajnih agentov, tista, ki se izkaže, da se da. Pri tem veliko vlogo odigra tudi sam marketing podjetja. Oglaševanje, doseg, bližina. Mora biti nekaj, kar pritegne k nakupu. Promocija, znanje, kvaliteta, izkušnje.
Prijava na brezplačno izobraževanje
Na tem mestu nastopi prodajalec. Poznati mora analizo trga, zbirati podatke izdelkov ali storitev tudi konkurenčnih podjetij, te podatke posredovati zaposlenim – predvsem marketingu – ki se na podlagi tega izboljšuje in spreminja. Prodaja pomeni tudi načrtovanje predvidevanj, oblikovanj in pripravo prodajnih metod, dogovarjanj, sposobnost poslovnih pogajanj ter ne nazadnje nekaj prepričljivosti. Po uspešno opravljenem nakupu je zelo pomembno tudi vzdrževanje poslovnih odnosov z obstoječimi kupci – saj veste, kako pravijo – dobro blago se samo hvali. Seveda je pomembno tudi, da prodajalec opravi dogovorjeno delo ter je sposoben morebitnega reševanja reklamacij.
Sicer pa nobena podjetniška funkcija ni funkcija sama zase, vse se med seboj prepletajo; obstajajo namreč še druge funkcije, ki jih mora poznati vsak podjetnik, in sicer finančna, kadrovska, nabavna, proizvodnja, tržna.
[tweet]Umetnost prodaje je to, da se znajo podjetja uspešno prilagajati dinamiki trga.[/tweet]
Povezanost prodajne in tržne funkcije
Prijava na brezplačno izobraževanje
Zagotovo pa je rahlo negotovo in dinamično okolje je v mnogočem spremenilo tradicionalno prodajo. Spremenile so se vrednote, potrebe, navade, pojavile so se nove in drugačne oblike prodajanja. Zagotovo je na to vplivala globalizacija, pojav multinacionalk, liberalizacija mednarodne trgovine, množičnost izdelkov, dostopnost izdelkov (predvsem prodaja prek interneta, ki je odstranil geografske ovire) in sam razvoj tehnologije.
Hkrati s tem pa so se spremenile tudi navade potrošnikov; ti imajo visoko stopnjo informiranosti o izdelkih, povečuje pa se tudi število konkurentov, ki ponujajo podobne ali iste izdelke ali storitve.
Vir: MIZS
Smo v vas prebudili željo po podjetništvu? Imate vprašanje, na katero vam lahko odgovorijo naši izkušeni podjetniški svetovalci? Pokličite nas na 01 600 1530 ali nam pišite na data@data.si in si zagotovite svoj termin!
Prijava na brezplačno izobraževanje
[wpsr_facebook]