Kako izbrati pravo družbeno omrežje za podjetnike?

Pred slabimi 14-imi dnevi je Facebook dosegel pomemben mejnik – v enem dnevu so zabeležili kar milijardo uporabnikov v enem dnevu (skoraj 15% svetovnega prebivalstva). To je le še eden od pokazateljev, da so družbena omrežja vedno bolj popularna.

Družbeno omrežje za podjetnikeS prisotnostjo na družbenih omrežjih podjetje ali podjetnik dobi dodaten komunikacijski kanal, preko katerega lahko naslavlja svojo ciljno publiko. Glede na veliko število različnih omrežij se je včasih težko odločiti za tiste, kjer se bomo predstavili. Ker je registracija uporabniškega računa ponavadi brezplačna, se veliko podjetnikov odloči za izdelavo profilov na celi kopici omrežij. Ponavadi se v takih primerih izkaže, da si je podjetnik naložil preveč dela, saj upravljanje profilov podjetja zagotovo terja več časa, poleg tega pa priprava samih objav ni dovolj – spremljati moramo tudi zasebna sporočila, komentarje ipd. Zavedati se moramo, da se moramo na vsako vprašanje odzvati enako, kot če bi nas nekdo poklical po telefonu ali nam poslal elektronsko pošto, saj to uporabniki od nas pričakujejo.

Bistvenega pomena je torej pravilen izbor družbenih omrežij, kjer bomo prisotni, saj ni nekega splošnega recepta oziroma nabora omrežij, ki bi bil primeren prav za vsako podjetje, izdelek ali storitev. Kako v poplavi omrežij torej pravilno in pametno izbrati? V pomoč so vam lahko odgovori na naslednja vprašanja.

Namen družbenih omrežij

Kakšen je vaš namen na družbenih omrežjih? Kaj želite s prisotnostjo na nekem omrežju doseči? Cilji so tu lahko sila različni.

  • Lahko gre za novo podjetje ali izdelek in gradite blagovno znamko,
  • morda je vaš cilj povečanje obiska na matični spletni strani/trgovini podjetja,
  • pridobivate člane za svoj dopisni seznam, obvestila, novice,
  • napisali ste zanimiv članek in želite, da ga prebere kar največ ljudi, itd.

Vsako podjetje si bo zastavilo svoje cilje. Brez jasno določenih ciljev se v pripravo prisotnosti na družbenih omrežjih nima smisla spuščati (ne nasedajte tistemu reku – Če ima to sosed, moram to imeti tudi jaz.). Če namen ni definiran, bomo tudi zelo težko merili ali smo z objavami uspešni. Le s spremljanjem nekih vnaprej določenih kazalcev bomo lahko ocenili ali ima prisotnost na nekem omrežju za nas pozitiven učinek ali ne in ali moramo delati kako drugače.

Tip izdelka ali storitve

Nekatere izdelke ali storitve je na določenih omrežjih zelo težko zanimivo predstaviti.

Za primer vzemimo npr. računovodske storitve. Na omrežju Instagram, kjer je primarni medij fotografija, bomo to storitev izredno težko zanimivo predstavili. Morda nam enkrat, dvakrat uspe s kako fotografijo lepe računovodkinje z bilanco v roki, prav gotovo pa bo težko producirati zanimive vsebine (fotografije) večkrat tedensko. Objava zaradi objave same, ponavadi nima smisla. Naš cilj je, da nas ljudje spremljajo oz. po možnosti naše objave delijo tudi s svojimi prijatelji, znanci, sodelavci. V takih primerih, ko uvidimo, da ne bomo sposobni pripraviti zadosti vsebin za objavo na nekem omrežju, je bolje, da tam profila ne odpiramo in izberemo naši storitvi bolj prijazno omrežje. Za računovodske storitve bi to lahko bil Facebook, kjer objavljamo zanimive članke na temo računovodstva, davkov in financ.

Na drugi strani so izdelki iz kategorije ročnih del. Le-ti naravnost kličejo po tem, da jih fotografiramo in predstavimo na tak način. V tem primeru bo prisotnost na kakšnem od slikovno orientiranih omrežij (Pinterest, Instagram, Flickr) zagotovo obrodila sadove.

Geografska lokacija ali država

Če bodo naše stranke ljudje izven meja naše države, je pametno raziskati, katera omrežja so v uporabi v tisti državi oziroma področju na katerega ciljamo. Ker smo si ljudje in kulture različni, so na določenih področjih popularna čisto druga omrežja kot pri nas. Konkreten primer je recimo kitajski trg, kjer je uporabnikov Google in Facebook storitev relativno malo. Tam je v uporabi Renren, Sina Weibo ali QQ. Podobno je v Rusiji, kjer ima Google “le” 35% delež, ostali uporabniki pa kot iskalnik uporabljajo Yandex. Tudi med družbenimi omrežji se pojavljajo drugi igralci kot sta na primer VK ali VKontakte (~300 milijonov uporabnikov) ali Odnoklassniki (~200 milijonov uporabnikov).

Pred odprtjem računa preverite ali ima omrežje, ki ste si ga izbrali v tisti državi veliko registriranih uporabnikov.

Čas

Pisanje strokovnih in zanimivih člankov, snemanje video posnetkov ali fotografiranje izdelkov seveda terja svoj čas. Razmislite koliko časa boste imeli na voljo za vodenje profilov. Raje bodite prisotni le na enem, dveh omrežjih in bodite tam aktivni, kot da se registrirate na ducatu omrežij in vam za pripravo vsebin zmanjka časa. Na nekaterih omrežjih lahko vsebine pripravimo tudi vnaprej in nastavimo, da se objavijo na določen dan in uro vseeno pa to ne pomeni, da je dovolj, da se na Facebook prijavimo le enkrat tedensko, saj moramo konstantno spremljati objave in komentarje in ustrezno reagirati. V primeru, da se soočate s pomanjkanjem časa pa je ena od možnosti, da svoj profil daste v upravljanje zunanjemu podjetju, ki v vašem imenu in po vaših smernicah objavlja vsebine in odgovarja na vprašanja uporabnikov.

Družbena omrežja so se dodobra ustalila in postala del našega vsakdana. Če želimo biti vidni, enostavno moramo biti prisotni na družbenih omrežjih.

Prijava na izobraževanje

Pripravil: Borut Ratej

[wpsr_facebook]

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top