Izdelki z napako – odgovornost podjetja v okviru EU

Izdelki z napako – odgovornost podjetja v okviru EU

Podjetje je odgovorno za napake na svojih izdelkih. Če napaka kupcu povzroči škodo (smrt, poškodba, škoda na osebnih stvareh itd.), lahko to za podjetje pomeni hude težave. Zato mora podjetje skrbno paziti pri:

  • proizvodnji končnih izdelkov,
  • proizvodnji delov,ki se vgradijo v drug izdelek,
  • uvozu izdelkov v EU za nadaljnjo prodajo.

Izdelki z napako - odgovornost podjetja v okviru EUČe za varnost izdelka odgovarja več kot eno podjetje, lahko oškodovanec proti vsem sproži postopek na sodišču. Pravila o odgovornosti veljajo tudi za električne in kmetijske proizvode.
Prodajna pogodba ne sme vsebovati določb, ki bi zmanjševale odgovornost prodajalca za izdelek z napako.

Oškodovanec lahko uveljavlja pravico do odškodnine,  mora pa  v zahtevku za odškodnino dokazati:

  • da je nastala škoda,
  • da je imel izdelek napako,
  • da sta bili škoda in napaka na izdelku povezani.

Podjetje  sicer ni odgovorno za škodo v zvezi z napako na izdelku, če lahko dokaže:

  • da zadevnega izdelka ni dalo na trg,
  • da izdelka ni proizvedlo za prodajo,
  • da napaka, ki je povzročila škodo, ni obstajala, ko je izdelek dalo na trg,
  • da je napaka zgolj posledica spoštovanja vseh obveznih tehničnih določb, ki veljajo za ta izdelek,
  • da na podlagi najnovejših znanstvenih in tehničnih standardov nihče ne bi bil mogel predvideti napake, ko je bil izdelek dan na trg,
  • da je podjetje proizvedlo samo del izdelka in da je napaka posledica zasnove končnega izdelka.

Oškodovanec lahko pravico do odškodnine uveljavlja v 3 letih od dneva, ki je opazil škodo. Podjetje ni več odškodninsko odgovorno za škodo, ki je posledica napake na izdelku, če je izdelek v prodaji že vsaj 10 let, razen če je v tem obdobju v zvezi s tem izdelkom že nekdo zahteval odškodnino.

Iskanje nevarnih izdelkov

Pristojni organi držav članic EU lahko ukrepajo (odpokličejo izdelke ali prepovejo njihovo prodajo) v primeru izdelkov, ki predstavljajo resno nevarnost za zdravje ali varnost potrošnikov. Tudi proizvajalci lahko odpokličejo svoje izdelke. Vsi ukrepi  se  zabeležijo  v posebno podatkovno zbirko  imenovano RAPEX.  Ta podatkovna zbirka poročil je bil ustanovljena v okviru  EU kot nekakšen sistem za hitro opozarjanje in  hitro izmenjavo informacij med državami članicami in posebno  Komisijo, ki deluje na tem področju in sicer  o sprejetih ukrepih za preprečitev ali omejitev trženja ali uporabo izdelkov, ki pomenijo resno tveganje za zdravje in varnost potrošnikov. Izjema je hrana, zdravila in medicinski pripomočki, ki so predmet drugih mehanizmov v okviru EU.

Več o izdelkih z napako in odgovornostih podjetja v okviru EU boste izvedeli tudi na seminarju Internacionalizacija poslovanja preko spletne trgovine s pravno obravnavo.

[krop]

[wpsr_facebook type=”send” showfaces=”0″ width=”150″]


Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top