Določitev ciljne skupine potencialnih kupcev je ena izmed osnovnih sestavin marketinškega načrta. Stvar je popolnoma jasna, saj moramo vedeti, komu želimo prodajati, kajne? V nekaj preprostih korakih in z nekaj časa je mogoče relativno lahko določiti, kateri tip kupcev vam najbolj »ustreza«.
Jasno je, da se ljudje razlikujemo ed seboj in s tem tudi nakupovalne navade. Vsak izdelek ne bo povsod enako »vžgal«, zato se je čim bolje pripraviti oziroma usmeriti v minimalno število segmentov. V nadaljevanju vam ponujamo enega izmed načinov, kako to ugotoviti.
Najprej se vprašajte, kakšne kupce si želite vi?
Če že imate razvit produkt oziroma storitev ali pa tudi ne, se je dobro čim prej orientirati na določeno skupino (bodočih) porabnikov.
Sledi osnovanje različnih skupin kupcev
Vaše kupce razdelite v skupine oziroma podskupine glede na vaše dosedanje izkušnje in ponudbo. Razumljivo bo vaše segmentiranje doletelo tiste, na katere sicer tudi sami ciljate.
Sprašujte!
Bodisi s spletnimi anketami bodisi z različnimi vrstami vprašalnikov lahko dodobra spoznate vaše skupine kupcev. Vsebina vprašanj je seveda stvar specifike. Ker ste verjetno v preteklosti že imeli izkušnje vsaj z reševanjem anket, se osredotočite na to, da dobite čim več pomembnih informacij v čim krajšem času in čim manj vprašanji.
In ko dobite odgovore…
…je na vas, za kateri tip kupcev se boste na podalgi pridobljenih podatkov odločili in pljunite v roke. Lahko izberete velik ali majhen del, eno ali dve ali celo več skupin, izbira je vaša. Lastnostim kupcev boste namreč prilagodili vaš marketinški načrt oziroma trženje nasploh.
Če si želite izvedeti več o trženju na spletu, bo za vas zelo primeren seminar Kako uspešno tržimo na spletu in Kako pridobiti in zadržati kupca ter marketinški načrt.
Pripravil: Gašper Meden
[wpsr_facebook type=”send” showfaces=”0″ width=”150″]