Metode plačevanja na spletu – 1. del: Plačilo po povzetju in po predračunu ter s plačilno kartico

Trgovanje s pomočjo spleta močno povečuje svoj delež in vztrajno spodbija “pravo” trgovino. Podjetniku, ki se loti prodaje preko spleta je na voljo kar nekaj plačilnih metod, ki jih lahko vključi v svojo spletno trgovino. Te metode plačevanja bodo predstavljene bodo iz vidika prednosti in slabosti za uporabnika.Le-ta tako najlažje presodi, katera mu najbolj ustreza. V prvem delu te dvodelne serije člankov bomo predstavili prve tri. metodeNajpogostejše metode plačila so:

  • Plačilo po povzetju,
  • plačilo po predračunu / bančno nakazilo,
  • s plačilno kartico (MasterCard, Visa …)
  • prek spletnega posrednika (PayPal, Skrill, Dwolla …),
  • s kriptovaluto (Bitcoin).

Plačilo po povzetju Ta tip plačila je med najbolj poznanimi, uveljavljenimi in zaupanja vrednimi načini plačila. Žal ima tudi nekaj negativnih lastnosti, kot je manjša primernost za nakup virtualnih dobrin (npr. licence, elektronski dokumenti – glasba, video), saj če kupec ne prevzame izdelka, nam potem ostane zaloga. Poleg tega  je pošiljanje po povzetju tudi sorazmerno drago. Plačilo po predračunu / bančno nakazilo Za podjetnika je ta način plačila zagotovo najbolj prijazen, saj ne prinaša nikakršnih dodatnih stroškov (provizij), stroški implementacije takega plačila v spletno trgovino so minimalni, blago pa je plačano pred pošiljanjem. Žal je plačilo po predračunu za stranko nerodno (pretipkati mora podatke v sistem za spletno bančništvo ali se celo osebno oglasiti na banki) pa tudi počasno (plačilo čez vikend je vidno in izvedeno šele naslednji delovni dan). Plačilo s plačilno kartico Plačilne kartice so v Slovenji zelo razširjeno (v prometu jih je skoraj 1.500.000, če štejemo tudi poslovne pa okoli 1.750.000; vir Bilten Banke Slovenija). Prednost te izvedbe plačil je hitrost, blago je plačano pred pošiljanjem, za določene tipe izdelkov pa je lahko tudi dostava hipna (licence, igre, programska oprema). Slaba stran je ponavadi počasnejše izplačilo s strani posrednika – banke (v večini primerov enkrat mesečno) in provizija (2 – 4%, odvisno od tipa in ponudnika) ter naročnina, ki jo moramo posredniku plačati. Za več informacij o metodah plačevanja na spletu vam je na voljo seminar Metode plačevanja na spletu.

Prijava na izobraževanje

Pripravila: Borut Ratej in Gašper Meden

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top