Na kaj mora biti podjetje pozorno pri reklamacijah?

Vsaka stranka je pomembna in vsako mnenje šteje. Kupci odločajo o obstoju podjetja. Reklamacije imajo lahko velik vpliv tako na znamko in sloves podjetja. Prinesejo pa lahko še kopico pravnih zagat z obveznostjo plačila škode oziroma zamenjave izdelka. V nadaljevanju si preberite, na kaj mora biti podjetje pozorno pri reklamacijah. 

Za pravice podjetja pri reklamacijah so tesno povezane z zakonodajo o varstvu potrošnikov. Prodajalec odgovarja za stvarne in pravne napake, ločen sistem varstva potrošnikov pa predstavlja tudi garancija. Kupec se lahko namreč odloči ali bo pri podjetju uveljavljal stvarno napako ali garancijo.

Stvarna napaka

Kupec lahko uveljavlja stvarne napake pri podjetju, ne glede na to ali ima izdelek garancijo ali ne. Kupec mora obvestiti prodajalca  o napaki v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita oziroma v roku dveh let.

Kupec lahko zahteva:

  • Odpravo napake ali
  • Vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
  • Zamenjavo blaga za drugo
  • Vrnitev celotnega plačanega zneska

V vsakem primeru lahko kupec od vas zahteva povrnitev škode. Če mineta več kot dve leti, odkar je kupec obvestil prodajalca o napaki, kupec ne more več uveljavljati zgoraj omenjenih pravic. Kupec pa ne more odstopiti od pogodbe, če stvari ne more vrniti ali je ne more vrniti v takšnem stanju, kakršnem jo je prejel.

Podjetje mora reklamaciji ugoditi, če ta ni sporna, ali pa pisno odgovoriti v 8 dneh.

Garancija

Garancija je obvezna za določeno blago. To je določeno v Pravilniku v blagu, za katerega se izda garancija za brezhibno delovanje. Seveda lahko podjetje tudi prostovoljno nudi garancijo za blago in storitve.

V garancijskem roku lahko kupec zahteva:

  • Brezplačno odpravo napake
  • Če odprava napake ni možna v skupnem roku 45 dni, lahko kupec zahteva zamenjavo za nov brezplačen izdelek

Na kaj morate biti pozorni?

  • prodajalec mora biti  rokih obveščen o napakah s pisnim obvestilom
  • napaka mora biti opisana v obvestilu
  • prodajalec mora imeti priložnost, da stvar pregleda in oceni napako
  • kupec mora navesti, kaj točno želi oziroma katero pravico bo uveljavljal
  • prodajalec mora nujno odgovoriti v 8 dneh

Dokler ne poteče rok 8 dni od pisnega uveljavljanja zahtevka s strani kupca, ni kršitve, zato tudi kupec ne more uveljavljati pravic preko Tržnega inšpektorata ali sodišča.

Pripravila M. Guček

Pridružite se nam na naši Facebook strani s klikom na gumb [wpsr_facebook type=”send” showfaces=”0″ width=”150″]


Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top