Izraz, ki ga v zadnjem času srečujemo pogosto, vendar o njem vemo še premalo.
Vitko podjetništvo (ali lean start-up, se v “originalu” imenuje tak tip podjetja) racionalen pristop, ki je svoje ime dobil po filozofiji vitke proizvodnje. Razvilo ga je poslovodstvo podjetja Toyota.
Najpomembnejši del vitkega podjetništva je znanstvena metoda presoje, ali se neka določena poslovna odločitev splača ali ne. Preveritev odločitve podjetniki izvajajo skozi teste, eksperimente in budno spremljanje kazalnikov, ki kažejo na uspešnost ideje.
Namesto oblikovanja poslovnega načrta in raziskave trga ter posledičnega vložka denarja v realizacijo ideje, ki je še nepreverjena, se vitko podjetništvo ukvarja s preverbo same ideje. Ideja se testira med ljudmi preko izdelka ali prototipa. Spremljamo odziv trga in na podlagi videnega se odločimo ali bomo idejo realizirali.
Na tak način je možnost za uspeh večja. Izognemo se tudi večini začetnih stroškov.
Seveda se te filozofije poslužuje vedno več podjetnikov, saj so rezultati predhodnih zagovornikov spodbujajoči.
Avtorica: Urška Petrič, Data d.o.o.