Zavajujoče oglaševanje – na kaj morajo paziti podjetniki?

Zavajujoče oglaševanje je koncept, s katerim večina podjetnikov ni najbolje seznanjena. A če se podjetje želijo izogniti nepotrebnim težavam zaradi svojih oglaševalskih kampanj, je uporabno vedeti katerih taktik se ne smejo poslužiti.

Informativni izračun plače lahko opravite z našim kalkulatorjem!

Zavajujoče oglaševanje – kaj pravi zakonodaja?

Zavajujoče oglaševanje v Sloveniji urejata dva zakona: Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) in pa Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP). Sicer pa je zavajujoče oglaševanje podvrsta nepoštene poslovne prakse. Za to veljajo vse taktike in metode, ki izkrivljajo ali pa bi lahko izkrivljale obnašanje ciljnega potrošnika. To oglasi dosežejo z navajanjem specifičnih informacij ali z opuščanjem ključnih informacij, ki bi jih potrošnik moral vedeti. O zavajujočem oglaševanju pa seveda govorimo tudi, če promocijski materiali vključujejo neresnične informacije.

Med prekrške sodijo oglasi, ki zavajajo potrošnika glede:

  1. Obstoja in narave izdelka;
  2. glavnih značilnosti izdelka (sestava, dodatki, uporaba, količina, itd.);
  3. cene ali način izračunavanja cene;
  4. potreb po storitvi, zamenjavi, potrebnem popravilu;
  5. glede pravic, ki jih ima potrošnik;
  6. glede obsega obveznosti podjetja, motivov za uporabo določenih poslovnih praks in narave prodaje.

Kakšen regresa vas čaka v 2023?

pravno svetovanje

Registracija s.p. – hitro in enostavno na DATA točki! Pokličite 01/600-1530!

Kdo nadzoruje zavajujoče oglaševanje?

Nadzor nad zavajujočem oglaševanjem po uradni dolžnosti izvaja Tržni Inšpektorat Republike Slovenije. V primeru suma neprimernih oglaševalskih metod se na inšpektorat lahko obrnejo potrošniki in naredijo prijavo. Posledično inšpektorat opravi nadzor in v primeru, da najde dejanske prekrške, lahko ponudniku blaga in storitev začasno prepove takšno oglaševanje blaga in storitev. Inšpektorat lahko izreče tudi kazni med 3.000,00 € in 40.000,00 €.

Potrošniki pa imajo v primeru zavajujočega oglaševanja tudi pravico do odškodnin. Za uspešno tožbo mora potrošnik dokazati zavajujoče oglaševanje na strani podjetje in pa škodo, ki jo je utrpel sam zaradi zavajujočega oglaševanja.

Koliko znašajo prispevki za s.p. v 2023?

Zavajujoče oglaševanje v praksi

En primer zavajujočega oglaševanja vključuje podjetje Hofer. V sklopu svoje oglaševalske kampanje Kakovost iz Slovenije so v podjetju med drugim tudi označevali dalmatinski pršut, ki je bil pakiran na Hrvaškem. Takih izdelkov je bilo po podatkih inšpektorata več. Hofer je zaradi kršitev moral umakniti izdelke iz prodajnih polic in dobil 17 kazni po 6.000 evrov.

Potrebujete pravni nasvet glede zakonodaje na področju podjetništva? Naši pravni strokovnjaki so vam na voljo! Naročite se na posvetovanje na telefonski številki 01/600-1530 ali pa nam pišite na data@data.si.

Ostanite na tekočem ter se prijavite na naše e-novice!

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top