Skrčinflacija že »prisotna« v tujini!
Skrčinflacija je poslovenjen izraz za angleški izraz »shrinkflation«. Gre za pojav, ko so se nekateri izdelki zmanjšali, cene pa so ostale enake. V tujini so že naleteli na veliko takšnih primerov.
Ustanovitev d.o.o. – enostavno in hitro na DATA točki!
Skrčinflacija ni nov trik
Skrčinflacija je že precej pogost pojav v tujini. Gre za to, da se količina nekega artikla zmanjša, cena pa ostane enaka ali pa se celo poviša. Gre sicer za trik proizvajalcev, ki ni nov. A ob vsesplošni inflaciji so potrošniki postali vse bolj občutljivi, saj se kriza občuti na osebnih financah. Skrčinflacija (angleški izraz je shrinkflation) je definirana nekoliko takole – zmanjševanje neto količine izdelka ter ohranjanje (ali celo višanje) cene izdelka.
Z našim kalkulatorjem lahko opravite informativni izračun plače!
Preberite tudi – Dodatek do minimalne plače, kdaj se ga izplača?
Skrčinflacija – v Nemčiji celo tožbe
V Nemčiji je skrčinflacija pripeljala celo tako daleč, da so potrošniki s tožbami zasuli pristojne organe za varstvo potrošnikov. Pritožujejo se nad podražitvami. Najbolj pa jih jezi ravno skrčinflacija, s katerim po njihovem mnenju proizvajalci v gospodarski krizi ohranjajo dobiček. Embalaža sicer v večini primerov ostane enaka, a izdelek v njej je krajši ali tanjši. V glavnem ga je manj. Cena pa ostane enaka ali pa je celo višja.
»Popoldanca« lahko odprete ob redni zaposlitvi!
Zakaj sploh prihaja do skrčinflacije?
Razlog, da je skrčinflacija dejstvo je naraščajoča inflacija. Podjetja se spopadajo z naraščajočimi stroški sestavin, dela, embalaže in transporta. Tudi nekatere svetovno znane verige hitre prehrane krčijo vrednost obrokov in zvišujejo cene, da bi s tem zaščitile svoje marže.
Preberite še – Je izobrazba pogoj za odprtje s.p.?
Skrčinflacija – poznate primer? ZPS zbira podatke!
Skrčinflacija je poznana tudi Zvezi potrošnikov Slovenije, ki zbira tovrstne prakse proizvajalcev. Tovrstna praksa sicer ni prepovedana in ni v nasprotju z zakonodajo. Se pa seveda potrošniki ob tem počutijo opeharjeno. Proizvajalci namreč o zmanjšanju količine izdelka potrošnikov ne obvestijo. Ampak ravno nasprotno – zmanjšanje pogosto poskušajo prikriti z nespremenjenim izgledom embalaže. Najpogosteje gre za prehranske izdelke, izdelke za osebno nego oz. za vzdrževanje gospodinjstva. V kolikor ste tudi vi naleteli na primere skrčinflacije, na Zvezi potrošnikov Slovenije prosijo, da jim posredujete podatke na tej povezavi.