Stvarna napaka brez računa

Stvarna napaka se lahko uveljavlja tudi brez računa, če potrošnik dokaže, kdaj in kje je izdelek kupil. Čeprav večinoma trgovci pri uveljavljanju stvarne napake na izdelku zahtevajo račun, tega zakonodaja ne predvideva.

->>Se ukvarjate s kakšnim zanimivim hobijem v katerem vidite poslovni potencial? Če niste prepričani, lahko njegov tržni potencial preverite s pomočjo našega brezplačnega seminarja Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo!

[izobrazevanje type=”hobi-ideja”]

Stvarna napaka do dve leti s pomočjo drugih dokazil

Kot smo že pisali, lahko potrošniki izdelek, katerega uporabo ovira stvarna napaka, še dve leti od nakupa vrnejo prodajalcu. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je tako ravno nedavno opozorilo, da potrošniki slabo poznajo institut uveljavljanja stvarne napake. Navedli so, da gre za stvarno napako takrat, ko “izdelek nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali pa posebno rabo, za katero je bil kupljen ali če nima lastnostni in odlik, ki so bile dogovorjene, imajo potrošniki pravice, ki jih lahko uveljavljajo 2 leti od nakupa”.

stvarna napaka

Na Tržnem inšpektoratu RS so dodatno pojasnili, da za uveljavljanje zahtevkov iz naslova stvarne napake Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) nikjer kot pogoj izrecno ne zahteva predložitve računa: “Vendar pa mora potrošnik kljub temu izkazati, da je izdelek kupil pri točno določenem prodajalcu in kdaj je bil izdelek kupljen (datum nakupa), saj je odgovornost prodajalca za stvarne napake omejena na dve leti od dneva nakupa.”

Kot dokazilo, dodajajo, lahko služi tudi dvojnik potrdila o plačilu s kartico, bančni izpisek ipd. Vseeno se strinjajo, da bo izdelek najlažje reklamirati, če bo potrošnik razpolagal z računom.

Zahtevki iz naslova stvarne napake

Zahtevke iz naslova stvarne napake lahko potrošnik uveljavlja pri prodajalcu. Načeloma mora tudi v primeru trgovskih verig napako uveljavljati točno v tisti trgovini, v kateri je izdelek kupil. Če ima trgovsko podjetje poslovalnice v različnih krajih, pa lahko samoiniciativno potrošnikom omogoči, da izdelke reklamirajo tudi v drugih poslovalnicah. “Ni pa to nujno,” še dodajajo na Tirsu.

Vseeno ni odveč opozorilo, da se lahko stvarna napaka načeloma uveljavlja pri vseh izdelkih, vseeno pa se neznatna napaka ne upošteva.

Potrošnik se sicer lahko v garancijskem roku sam odloči, ali bo uveljavljal stvarno napako ali garancijo. V vsakem primeru pa mora biti pozoren na roke, do kdaj lahko blago reklamira.

->> S podrobnostmi zakonodaje, ki ščiti potrošnike, se  morajo podjetniki seznaniti takoj, ko se odločite ustanoviti svoje podjetje. Na kaj morate biti pozorni podjetniki?

[izobrazevanje type=”abeceda-poslovanja”]

[wpsr_facebook]

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Scroll to Top