Bližajoči se prazniki prinašajo priložnost za povečano prodajo zunaj poslovnih prostorov. Sejmov bo decembra na vsakem koncu več kot običajno. Zato jih bodo mali podjetniki izkoristili za promocijo in prodajo svojih izdelkov. Se tudi vi odpravljate na sejem? Na kaj morate paziti, če boste prodajali na stojnici?
Dejavnost ustrezno registrirajte
Prodaja na stojnici mora biti ustrezno registrirana. Ne glede na to, s katero dejavnostjo se v vašem ukvarjate, morate za prodajo na stojnici imeti registrirano tudi eno izmed spodnjih dejavnosti:
- 47.810 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki
- 47.820 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah s tekstilijami in obutvijo
- 47.890 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom (sem sodi prodaja preprog, knjig, igrač, okraskov …)
Četudi ustrezne dejavnosti za prodajo na stojnici niste registrirali že v času, ko ste odpirali svoje podjetje, ne skrbite. Tudi doregistracijo dejavnosti lahko opravite na Datini VEM točki. Pomagali vam bomo najti ustrezno dejavnost in poskrbeli za vso dokumentacijo.
Ko boste šli na sejem, ne bo nič narobe, če imate kar s seboj aktualno kopijo vpisa svoje dejavnosti ali podjetja iz Agencije RS za javnopravne evidence in storitve (Ajpes).
Oseba, ki prodaja na stojnici, je sicer lahko samostojni podjetnik, ki ima registrirano eno izmed zgoraj navedenih dejavnosti, lahko pa gre za zaposleno osebo, ki ima odprt popoldanski s. p. ali pa nekoga, ki ima priglašeno osebno dopolnilno delo (ODD). Pri tem pa le tisti, ki so se odločili za odprtje podjetja – bodisi običajnega s.p. bodisi popoldanskega s.p. – lahko za delo angažirajo oziroma najamejo (so)delavce. Veste, kako?
Izberite primeren sejem
Preden odidete na sejem, morate seveda izbrati tistega, ki je primeren za izdelke, ki jih ponujate. Sejmi so lahko specifični za posamezno vrsto dejavnosti, veliko jih najdemo v različnih trgovskih centrih, v prazničnem času pa jih bodo zagotovo organizirale tudi občine.
Če se vam zdi najem stojnice predrag, si jo lahko delite z drugim ponudnikom. Ta vam lahko v času vaše krajše odsotnosti pazi na stvari, vaših izdelkov pa ne sme prodajati.
[seminar id=”70677″ txt=”Kaj pa, če bi s svojim hobijem lahko zaslužili?”]
Kaj pa, če bi s svojim hobijem lahko zaslužili? Ne verjamete? Obiščite brezplačno izobraževanje Zasluži denar s svojim hobijem ali idejo!
Ne pozabite na davčno potrjevanje računov
Ne glede na to, ali uporabljate elektronsko davčno blagajno z neposredno povezavo na Finančno upravo RS ali pa račune izdajate iz vezane knjige računov, zahteva udeležba na sejmu ustrezno oznako poslovnega prostora – stojnice. Kot smo pisali v prispevku Davčne blagajne – poslovni prostor, je poslovni prostor za namene davčnega potrjevanja računov lahko vsak premičen poslovni prostor ali premičen objekt (stojnica, avtomobil, kombi, kiosk, idr.) ali pa sama elektronska naprava. Elektronska naprava je premičen poslovni prostor lahko le, če zavezanec računov ne izdaja v okvir premičnega objekta. Oboje velja tudi v primeru davčnega potrjevanja računov iz vezane knjige računov.
Prodaja na sejmu zahteva tudi ustrezno pripravljen interni akt za davčno potrjevanje računov, v skladu s katerim morate izdajati račune. Akt morate vzeti s sabo na sejem. Več o internem aktu si preberite v prispevku Ste pripravljeni na davčno potrjevanje računov?. Interni akt vam lahko pripravimo tudi v pravni službi podjetja Data d. o. o..
Če boste poslovali z gotovino, poskrbite za podpisan in poštempljan dokument v denarnici/blagajni, koliko ste imeli menjalnega denarja. Na stojnico pa morate namestiti tudi zeleno nalepko – Vklopi razum, zahtevaj račun.
Cene izdelkov morajo biti označene
Preden odidete na sejem, morate pridobiti ustrezno soglasje za prodajo. 6. člen Zakona o trgovini (ZT-1) namreč določa, da je za prodajo blaga zunaj prodajaln, kamor spada prodaja s potujočo prodajalno, na premični stojnici, s prodajnim avtomatom, od vrat do vrat, na daljavo in na tržnici, potrebno pridobiti pisno soglasje lastnika ali pooblaščenega upravljavca prostora, na katerem se bo prodajalo blago. V soglasju mora biti določen prostor in časovni termin prodaje blaga.
[seminar id=”70678″ txt=”Ste normiranec? Kakšne novosti vas čakajo v letu 2018?”]
Poleg tega morate upoštevati tudi Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot), ki določa, da mora podjetje za blago, ki ga ponuja, vidno označiti ceno. Ta mora, če je podjetje zavezanec za DDV, vključevati tudi davek na dodatno vrednost. Cene morajo biti označene v evrih, podjetnik pa jih mora pri prodaji upoštevati.
Pri prodaji na premični stojnici je treba upoštevati še določbe Pravilnika o minimalnih tehničnih pogojih za opravljanje trgovinske dejavnosti, ki se nanašajo na označbo prodajnega mesta (firma in sedež trgovca). Če boste torej odšli na sejem, morate na vidnem mestu vaše stojnice navesti firmo in vaš sedež.
Kljub temu, da so inšpektorji najbolj pozorni na označevanje cen, soglasja za prodajo in davčno potrjevanje računov, morajo biti tudi izdelki, ki jih boste prodajali, ustrezno označeni.
Obvestilo o možni zamenjavi kupljenih izdelkov
V primerih, ko je izdelek brezhiben, torej nima napake, potrošnik pa bi ga želel zamenjati ali vrniti in prejeti nazaj plačano kupnino, ker mu izdelek ne ustreza/ni več všeč ipd., prodajalec takšnega izdelka ni dolžan zamenjati ali vrniti plačane kupnine, razen če je to obljubljal.
Zakonsko namreč ni podana obveznost, da bi moral prodajalec izdelek brez napake vzeti nazaj oziroma ga zamenjati. Lahko pa se seveda odloči to ugodnost ponuditi svojim kupcem. Zato je priporočljivo, da na stojnici na vidnem mestu objavite tudi obvestilo za potrošnike, na kakšen način – če sploh – in v kolikšnem času lahko kupljeno blago zamenjajo.
[wpsr_facebook]